joi, 14 februarie 2013

De ce era nevoie de o evaluare a tablourilor furate!


 

Sumar (luat la intamplare din presa)

“Cei 3 tulceni ar fi dat, in noiembrie anul trecut spargerea secolului. Ar fi furat 7 tablouri dintr-un muzeu din Rotterdam. Picturile faceau parte din colectia privata a Triton Foundation, a afaceristului Willem Cordia si erau asigurate pentru 18 milioane de euro. Surse din cadrul anchetei spun ca nu ar fi fost niste genii si nu au actionat ca-n filme, strecurandu-se printre lasere. Pur si simplu ar fi pornit alarma de incediu.

La scurt timp dupa ce incuietorile s-au deschis, cei doi hoti au fortat incuietorile mecanice ale usilor si astfel au intrat in muzeu. Apoi s-au miscat uimitor de repede. Au spart incuietorile si au intrat pe usa. In 2 minute si 16 secunde au pus mana pe opere celebre, semnate de Picasso, Monet si Matisse.

Imediat dupa ce s-a intamplat, politia din Olanda a trimis date organizatiei Interpol despre hoti si descrierea tablourilor.

Toate detaliile au fost implementate in bazele de date ale Interpol si au putut fi accesate de toti politistii din intreaga lume. Pe 18 ianuarie, trei suspecti au fost capturati de politistii romani. Chiar in Capitala.

Au fost efectuate audieri si perchezitii domiciliare. In acest moment in Romania este o echipa de politisti olandezi, insotita de un procuror din Olanda

Nici urma de picturii insa. Potrivit unor surse, unele dintre tablouri s-ar fi aflat in Romania. Hotii au cautat cumparatori pe piata neagra. Exista probabilitatea ca la aceasta fapta sa fi participat si alte persoane in afara celor trei romani.” Sursa: Antena 1

De ce era nevoie de un evaluator?

Scenariul, totusi e foarte simplu: cu aproape o luna inaintea furtului, Olanda promulgase o lege, ce urma sa intre in vigoare in 30 de zile, care permite muzeelor sa expuna copii ale lucrarilor, din masura de siguranta. Asadar, cineva care a comandat furtul a doua tablouri (neimaginandu-si ca hotii o sa salte mai multe) a avut nevoie de o confirmare ca, ceea ce va primi, este chiar originalul si nu o copie, caci legea deja, la momentul furtului, permitea inlocuirea tablourilor. Cum probabil hotii nu aveau cum sa stie direct cine e cumparatorul, au fost indrumati catre un expert, in speta: Specialist in cadrul Sectiei de Arta Europeana si Decorativa a MNAR, Mariana Dragu urmand ca aceasta sa confirme, probabil telephonic autenticitatea. Pentru simplul motiv ca evaluatoarei i se ceruse parerea de catre un tert, ci nu de catre hoti (ei fiind doar mesageri) aceasta, dupa ce a confirmat autenticitatea nu a sunat autoritatile sa informeze ca doi "mujici" s-au przentat cu niste valori de milioane de euro la ea.

Cumparatorul nu este roman, apetitul co-nationalilor e pentru masini scumpe. Flerul imi zice ca destinatia era Rusia sau Orientul Mijlociu.

In toata povestea asta se poate ca recidivistul Botezatu sa nu fie chiar strain de intamplare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu